Läs inlägget från "henning82"
Om du vill kontakta någon av medlemmarna utanför forumet klickar du på medlemmens namn.

Svara på inlägg INLÄGG
Medlem FickRova och fickdamur. Datum
henning82 Jag har fått tag på två mekaniska fickur och jag är mer intresserad av tillverkningsår än av värdet.
Rova: Urets boett är tydligen gjord av silver och tenn. Vid kronan finns en knapp som används till att ställa in tiden. På insidan av ytterboetten är det stämplar: 3, EV, 0,800. En stämpel liknar en diamant och en stämpel ser ut som en månskära med en kungakrona. Och ett nummer:162065. På locket under boetten står det: ANCRE, LEVEES VISIBLES, SPIRAL BREGlUET, DOUBLE PLATEAU 15 RUBIS, Balancier coupé. På insidan av locket står det CUIVRE 162065. Och till slut på själva urverket står det WANCE RETARD.
Damur: Uret har ett fint utsirat boett i 14K guld. På insidan av boetten vinns det flera handristade nummer: 4136-L, 4985-L, 7985-L, 69770-L, 180127(årtal? kan stå 97 på slutet). Sen är det stämplat: WARRENTED 14K TO ASSAY, LEON W C. CO, 94074. På innerlocket står det: Anna Peterson (kanske en gåva till henne eller hon som gav detta ur till någon som minne). Och på urverket står det: ILLINOIS WATCH CO SPRINGFIELD, 2302617.
Lite information vore bra med tanke på att de kommer att användas. Och jag är beredd att bli idiotförklarad när jag som man även tänker bära fickdamuret emellanåt.
2015-07-25 18:04:13
SVAR

Vill du svara på inlägget?
För att svara på ett inlägg måste du vara inloggad. Om du inte är medlem ännu kan du registrera dig här»

Klockan.se © 2003  

Användarnamn: Lösenord: Bli medlem Glömt lösenord?