Läs inlägget från "sjöhäst"
Om du vill kontakta någon av medlemmarna utanför forumet klickar du på medlemmens namn.

Svara på inlägg INLÄGG
Medlem Alternativ till Omega Seamaster? Datum
sjöhäst Hej!

Jag har haft min Omega Seamaster Professional (mekanisk) i 10 år nu. Jag tycker jättemycket om klockan, och har servat den två gånger enl. det rekommenderade intervallet. Båda gångerna hos Swatch Group Nordic, och de borde ju göra korrekt service. Men efter servicen i våras fick jag först plötslig kondens i klockan i höstas vilken varken de eller jag förstod varför; det åtgärdades på servicegarantin som ju är 2 år. Sedan fick jag tillbaka den, frid och fröjd, men sedan i eftermiddags så stannade klockan plötsligt. Det blir alltså ny reklamation av servicen. Fram till i år har klockan fungerat utmärkt, så nu är jag rätt besviken.

När jag fått klockan fungerande igen ska jag sälja den och skaffa mig en annan klocka. För det här var inget roligt alls. Och då undrar jag om någon kan rekommendera mig något alternativ?

Jag gillar egentligen allt med Seamastern, förutom då driftsäkerheten (numera). En quartz-Seamaster är totalt ointressant; gärna quartz-ur men inte det priset... Jag behöver inte kunna dyka längre ner än typ 3 m, men måste kunna bada med den. Helt i stål vill jag ha, urtavla som lyser bra i mörkret (liksom seamastern), urglas av samma sort (det är verkligen repfritt!!) och bra knäppningsmekanism på uret (seamasterns är perfekt). Gärna dykarringen också, för den använder jag.

Jag behöver inte våtdräktsexpansionen i länken (för det är det väl?) och inte heliumexpansionsventil.

Rekommendationen får mycket gärna vara ett quartz-ur. Jag har blivit lite trött på det mekaniska i och med detta; min 23 år gamla Citizen-klocka (som jag har när seamastern är på reparation, vilket har blivit rätt många veckor detta år) funkar fortfarande precis hur bra som helst (men den är inte så snygg, lyser inte i mörker och har ingen bra länk, så jag vill inte gå tillbaka till den.)

Citizen, Seiko, Certina, o.s.v., någon som har någon rekommendation? (Jag vill absolut inte ha Omega.)
2013-12-22 16:51:04
SVAR

Vill du svara på inlägget?
För att svara på ett inlägg måste du vara inloggad. Om du inte är medlem ännu kan du registrera dig här»

Klockan.se © 2003  

Användarnamn: Lösenord: Bli medlem Glömt lösenord?