Läs inlägget från "big j"
Om du vill kontakta någon av medlemmarna utanför forumet klickar du på medlemmens namn.

Svara på inlägg INLÄGG
Medlem yo vet någon vad skilnaden är på caliber 2500 c och caliber 8500 Datum
big j yo jag är rätt så duktig på klockor men vet ej allt om de co-axial urverket jag undrar om någon kan förklara skilnaden på 2500 c mot 8500 urverk på så sätt så tar jag å lär mig om urverket å kan fatta var jag ska köpa i snar framtid jag är nämligen en lycklig ägare till en omega seamaster planet ocean denna under bara klocka är de bästa jag har ägt och älskar den 2012-02-09 18:36:14
SVAR
Ray Googla på Omega 2500c samt Omega 8500 så får
du massor av info

Mvh
Ray
2012-02-11 08:38:50
urm Hej
Du kann vara nöjd med din omega, de som har varit "problem" är stöt tåligheten på dessa verk. Vid rejäl stöt kan den sk haken lägga sig fel i förhållande till gånghjul. 8500 är detta löst med en nivå till där traditionell hjul driv teknik.
Detta bla och den den nya har glas baksida och du kan se de fantastiska verket. Jag tycker det är som ett konstverk.
2012-02-11 14:50:04
big j Yo tack för all info men om nu jag skulle få ett så stort slag på uret och detta som ni skriver om att haken lägger sig fel till gånghjulet vad måste jag göra då ska omega SA fixa de eller ska jag betala kostnaden själv eller min försäkring jag har tar den kostnaden jag har haft klockan i 2 år och inte en ända gång har jag tappat klockan de är min ögon sten jag har en annan klocka som jag har att byta med en bulova en automatisk ur sitter i den med som jag köpte nu när jag var Miami beach den blir en klocka jag bär lite mera för jag älskar min omega mera men problemet är att jag börjar tycka om bulovan mycket 2012-02-13 21:50:41
urm Har du haft klockan i 2 år utan problem, är chansen stor att ditt brukande är så att detta inte uppstår.Skulle detta problem komma har det varit lite olika bud från Omega, i bland har de tagit det som garant andra gånger inte. Men man har i alla fallen blivit av med klockan under ganska lång tid. Tråkigt.
Lova mig att du går och tittar på den nya den är bara såååå fräck
2012-02-15 19:58:56
big pappa Yo urm du jag har varit på väla i Helsingborg där jag bor är på Rydbergs ur var dag å kollar klockor där köpte jag min omega personalen å jag är fett bra vänner jag hämtar ur tidskrifter hoss dom en super trevlig personal jag kollar på seamaster caliber 8500 såå fin men jag tycker om den i orange för den jag har med caliber 2500c är orange men jag har frågat å den nya har ej någon liqued metal boett utan bara den med svart boett så jag blev besviken men min fru tycker att jag ska köpa koreografen i samma serie caliber 9300 som sagt omega wow vilka fina ur kul men nu har jag köpte en bulova som jag älskar 2012-02-16 22:11:13
planet ocean Till: "big pappa"
Har du gått på SFI vid tretorn i Hbg?
Mvh
2012-07-10 16:53:53
planet ocean Till "Big j"
Yo detta är ett seriös klockforum inte ett "getto forum". Jag hänvisar "big pappa" och hans sidekick "big j" till andra forum med namn som "fake rolex where to by?" och liknande=)
Mvh
2012-07-10 17:00:02

Vill du svara på inlägget?
För att svara på ett inlägg måste du vara inloggad. Om du inte är medlem ännu kan du registrera dig här»

Klockan.se © 2003  

Användarnamn: Lösenord: Bli medlem Glömt lösenord?